Формы ўзаемадзеяння з законнымі прадстаўнікамі

Абнаўленне сістэмы дашкольнай адукацыі, працэсы гуманізацыі і дэмакратызацыі ў ім абумовілі неабходнасць актывізацыі ўзаемадзеяння дашкольнай установы з сям'ёй.

Сям'я для дзіцяці – гэта яшчэ і крыніца грамадскага вопыту. Тут ён знаходзіць прыклады для пераймання, тут адбываецца яго сацыяльнае нараджэнне.

Галоўная мэта педагогаў дашкольнай установы – прафесійна дапамагчы сям'і ў выхаванні дзяцей, пры гэтым, не падмяняючы яе, а дапаўняючы і забяспечваючы больш поўную рэалізацыю яе выхаваўчых функцый.

Працу з законнымі прадстаўнікамі варта будаваць, прытрымліваючыся наступных этапаў:

1. Прадумваннем зместу і форм работы з законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў. Правядзенне экспрэс-апытання з мэтай вывучэння іх патрэбаў.

2. Ўсталяванне паміж выхавацелямі дашкольнай адукацыі і законнымі прадстаўнікамі добразычлівых адносін з устаноўкай на будучыню дзелавое супрацоўніцтва.

3. Фарміраванне ў законных прадстаўнікоў больш поўнага ладу свайго дзіцяці і правільнага яго ўспрымання з дапамогай паведамлення ім ведаў, інфармацыі, якія немагчыма атрымаць у сям'і і якія аказваюцца нечаканымі і цікавымі для іх.

4. Азнаямленне педагога з праблемамі сям'і ў выхаванні дзіцяці.

5. Сумеснае з дарослымі даследаванне і фарміраванне асобы дзіцяці. На дадзеным этапе плануецца канкрэтны змест работы, выбіраюцца формы супрацоўніцтва:

калектыўны,

індывідуальны,

наглядна-інфармацыйныя,

інфармацыйна-камунікацыйныя.

Калектыўныя формы маюць на ўвазе працу зусім або вялікім складам бацькоў (групы). Гэта сумесныя мерапрыемствы педагогаў і бацькоў. Некаторыя з іх маюць на ўвазе ўдзел і дзяцей.

Індывідуальныя формы прызначаныя для дыферэнцыраванай працы з бацькамі выхаванцаў.

Наглядна-інфармацыйныя формы гуляюць ролю апасродкаванага зносін паміж педагогамі і бацькамі.

Інфармацыйна-камунікацыйныя формы. Прыярытэтнасць іх прымянення абумоўлена такімі перавагамі, як пастаянная магчымасць віртуальнага ўзаемадзеяння з бацькамі і абмену інфармацыяй з імі.

КАЛЕКТЫЎНЫЯ ФОРМЫ ЎЗАЕМАДЗЕЯННЯ З ЗАКОННЫМІ ПРАДСТАЎНІКАМІ
разгарнуць / згарнуць
ІНДЫВІДУАЛЬНЫЯ ФОРМЫ ЎЗАЕМАДЗЕЯННЯ З ЗАКОННЫМІ ПРАДСТАЎНІКАМІ
разгарнуць / згарнуць
НАГЛЯДНА-ІНФАРМАЦЫЙНЫЯ ФОРМЫ УЗАЕМАДЗЕЯННЯ З ЗАКОННЫМІ ПРАДСТАЎНІКАМІ
разгарнуць / згарнуць
ІНФАРМАЦЫЙНА-КАМУНІКАЦЫЙНЫЯ ФОРМЫ ЎЗАЕМАДЗЕЯННЯ З ЗАКОННЫМІ ПРАДСТАЎНІКАМІ
разгарнуць / згарнуць