ЛЕТНІ АЗДАРАЎЛЕНЧЫ ПЕРЫЯД

   Лета выдатны час года. Яго любяць дарослыя і дзеці. Улетку можна ўдосталь нагуляцца, пабегаць, адужэць, падрасці, даведацца новае.

   Галоўная задача ўстановы дашкольнай адукацыі ў летні перыяд часу арганізаваць жыццё дашкольнікаў так, каб кожны дзень прыносіў ім нешта новае, быў напоўнены цікавым зместам, каб успаміны аб летніх канікулах, гульнях, шпацырах, святах і забаўках яшчэ доўга радавалі іх.

 

    З першага чэрвеня ўстанова дашкольнай адукацыі пераходзіць на працу ва ўмовах летняга рэжыму. У адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі працягласць летняга аздараўленчага перыяду (летніх канікул) ва ўстанове дашкольнай адукацыі складае 92 дні.

   З наступ гарачай пары змяняецца і спецыфіка працы дзіцячага саду. Педагагічныя работнікі арганізуюць і праводзяць працу з дзецьмі, ствараючы камфортныя ўмовы для знаходжання дашкольнікаў на свежым паветры: азеляняюць і афармляюць групавыя ўчасткі, папаўняюць колькасць выноснага абсталявання для гульняў дзяцей.

   Летні перыяд у дзіцячым садзе прынята называць аздараўленчым, і ён мае свае асаблівасці. Не ва ўсіх бацькоў ёсць магчымасць выязджаць з горада з мэтай аздараўлення дзіцяці, набываць пуцёўкі ў санаторыі. Задача дзіцячага сада складаецца ў тым, каб максімальна выкарыстоўваць спрыяльныя для ўмацавання здароўя дзяцей ўмовы летняга часу, дамагчыся, каб дзіця адужэў, паправіўся і загартаваўся.

   Змест адукацыі дзяцей у летні перыяд рэалізуецца ў партнёрскай дзейнасці дарослага з выхаванцамі.

   У перыяд летняга аздараўлення прыярытэтным з'яўляецца арганізацыя дзейнасці дзяцей фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці.

   Ва ўстанове дашкольнай адукацыі ў перыяд летніх канікул праводзіцца фізкультурна-аздараўленчая работа, якая ўключае:

  • ранішнюю гімнастыку;
  • фізкультурныя заняткі (гульнявога, сюжэтнага, тэматычнага выгляду);
  • рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы;
  • актыўны адпачынак (фізкультурныя вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя);
  • самастойную рухальную дзейнасць;
  • гартаванне натуральнымі прыроднымі фактарамі (паветра, ваду, рассеяныя прамяні сонца).

   У летні перыяд ствараюцца спрыяльныя ўмовы для рухальнай актыўнасці дзяцей і ўзмацнення аздараўленчага ўздзеяння фізічных практыкаванняў. Усе кампаненты фізкультурна-аздараўленчай работы праводзяцца штодня на паветры.

   Мастацка-эстэтычная праца, якая ўключае:

  • выяўленчую дзейнасць (маляванне ,лепка, аплікацыя, канструяванне, дзіцячы дызайн);
  • музычную дзейнасць выхаванцаў;
  • азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору.

  З мэтай стварэння эмацыйнага камфорту дзяцей у летні аздараўленчы перыяд мы арганізуем:

  • ўключэнне выяўленчай дзейнасці ў дзіцячыя святы;
  • правядзенне забаў, якія ўключаюць эксперыментаванне дзяцей з выяўленчымі і прыроднымі матэрыяламі, садзейнічаюць замацаванню уяўленняў аб відах, жанрах мастацтва, сродках мастацкай выразнасці, конкурсаў з рознымі намінацыямі;
  • арганізацыя творчых майстэрняў, займальных игротек, гульняў з пяском.

   Пры арганізацыі музычнай дзейнасці з выхаванцамі праводзяцца:

  • музычна-дыдактычных гульні, музычныя віктарыны;
  • уключэнне ў адукацыйны працэс музычных твораў, якія ўвасабляюць» летнія " вобразы (а. Вівальдзі, п. і. Чайкоўскага і інш.);
  • сольнае і калектыўнае музіцыраванне;
  • самастойная музычная дзейнасць дзяцей (выкананне песень і танцаў, арганізацыя сюжэтна-ролевых гульняў з «музычнымі» сюжэтамі).

   Такім чынам, лета ў дзіцячым садзе - гэта насычаная пара, напоўненая смехам, радасцю і весялосцю. Усе намаганні работнікаў установы дашкольнай адукацыі накіраваны на аздараўленне і гартаванне дзіцячага арганізма.